Hoppa till innehåll

Utbildning & barnomsorg

Barn som arbetar i klassrum i skolan

I Vänersborg finns 27 kommunala förskolor och ett 10-tal dagbarnvårdare.
Det finns också 5 friförskolor.
Enskild pedagogisk omsorg finns också.

I Vänersborg finns 17 kommunala grundskolor. 
Det finns också 2 friskolor.

Vi har också en skola för döva elever. Skolan heter Vänerskolan.

Gymnasiet heter Birger Sjöberggymnasiet. Är en del av Kunskapsförbundet Väst.

Komvux är för elever äldre än 20 år.
Där kan man få den utbildning man saknar från grundskolan eller gymnasieskolan.

KONTAKT

Vänersborgs kommun
Barn- och utbildningsförvaltningen
462 85 Vänersborg

Telefon: 0521-72 11 04

E-post:
barnutbildning@vanersborg.se

Birger Sjöberggymnasiet
Box 217
462 23 Vänersborg

Besöksadress:
Idrottsgatan 3

Telefon:
0521-72 18 11

Telefax:
0521-155 52

E-post
:
infobsg@kunskapsforbundet.se

Hemsida
Birger Sjöberggymnasiets hemsidalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster