Detta är Vänersborgs kommuns
webb-plats.
Bara en del av informationen på kommunens hemsida är skriven på lättläst svenska.
Du klickar på orden till vänster om du vill läsa mer om kommunen.
Vänersborgs kommun har hand om barnomsorg, skolor och vård till de äldre.
Kommunen sköter gator och parker.
Vi ser också till att det finns dricksvatten i din kran.
Vänersborgs kommun har 2 900 anställda.
Här bor 37 000 personer.
Vänersborg har funnits sedan 1644.
Vänersborgs kommun
462 85 Vänersborg
Besöksadress:
Sundsgatan 29
Telefon växel:
0521-72 10 00
E-post myndigheten:
kommun@vanersborg.se
Vi vill veta vad du tycker om våra lättlästa sidor.
Vad är bra och vad är dåligt?
Du kan skicka e-post till oss:
webbredaktionen@vanersborg.se